18:03

Zmień tę ramę!


#Nastaw swoje nastawienie!

No właśnie, bo nastawienie jest arcyważne! To jakie mamy podejście do życia, do dobrych,  do złych, smutnych czy radosnych wydarzeń nas definiuje! Sposób w jaki postrzegamy rzeczywistość, gdzie skupiamy nasze zasoby poznawcze, decyduje o tym jak żyjemy. Bo zawsze zamiast hiperbolizować niepowodzenia, można wyolbrzymiać sukcesy! ;-)

# W jakiej ramie żyjesz?
Generalnie masz do wyboru dwie ramy, ramę problemu i ramę rozwiązania. Najlepiej zakorzenić się w tej drugiej i nie opuszczać jej ani na krok. Czym się różnią? W ramie problemu jest dużo pesymizmu, dużo obaw, mnóstwo „nie uda się”, miliony „muszę”. Jest też obwinianie, pretensje do siebie i innych. Jest problem. Rama rozwiązania zdobi obraz malowniczy i optymistyczny, stwarzający wiele możliwości. Jest tu „chcę”, radość, pozytywne nastawienie, nadzieja, pomysły, kreatywność. Tu tworzysz… więc jeśli tkwisz w ramie numer jeden, proponuję … →

#Zmień tę ramę!
Wystarczy skonfigurować ustawienia nastawienia! Wyrzuć wszelkie- jak mogłam/em być tak głupa/i, bezmyślna/y, nieostrożny/a. Wrzuć- czego mnie ta sytuacja nauczyła i co mogę zrobić następnym razem inaczej, taak żeby było lepiej? ;-) 

#A jak się nie uda to poleżysz ;-)
Ponownie, jeden z moich ulubionych cytatów Jacka Walkiewicza.

„(...) zaufanie do siebie. To jeden z największych życiowych kapitałów: ufać sobie, dam radę.
- A jak nie?
- Dam.
- A jak nie?
- Dam.
- A jak upadnę?
- To się podniosę.
- A jak się nie podniosę?
- To sobie poleżę.”
+
Myśl dnia!


#Od Ciebie zależy, czy ułożenie puzzli jest łatwiejsze od ułożenia sobie życia ;-) 


11 komentarzy:

  1. Zdecydowanie od nastawienia zależy wszystko! To ja z pesymizmem i optymizmem.. lepiej być optymistą, bo łatwiej sobie poradzić z problemem, bo więcej się dostrzega.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny cytat. Jak upadnę to sobie poleżę. Czasem po treningu tak właśnie sobie myślę- kiedy jestem tak padnięta, że nie mam siły się już nawet porozciągać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. biorę tekst do siebie i działam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio jakoś nazbyt przytłacza mnie ilość postów nakazująca, jak żyć, niemniej fakt - szczęście zalezy tylko od naszego nastawienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się myśl dnia 😃

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się myśl dnia 😃

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znałam wcześniej tego cytatu, ale bardzo mi się podoba. Od naszego nastawienia dużo zależy. Nie na wszystko mamy wpływ, np. są różne sytuacje losowe, ale to jak sobie z nimi poradzimy już zależy od nas. Jeśli z góry założymy, że coś nas przerasta to i nasze działanie będzie niepewne i mało skuteczne. Jeśli robimy coś z silną wiarą w sukces, nasze działanie jest wtedy zupełnie inne i to ono właśnie przynosi efekty, ale motorem napędzającym tego działania jest zawsze nasze nastawienie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego cytatu było mi dzisiaj trzeba! Wszystko możemy zrobić z odpowiednim nastawieniem, trzeba tylko o tym cały czas pamiętać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Post jest cudowny! Krótki, ale do rzeczy :) Cytat trafiony. Szkoda, że ufać sobie jest tak trudno, ale z drugiej strony kto powiedział, że życie jest proste?
    Tak sobie myślę, że jestem obecnie w ramie rozwiązania!

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się ten cytat :) Bardzo przydatny wpis, naprawdę mnóstwo zależy od nastawienia i im wcześniej zdamy sobie z tego sprawę, tym szybciej nasze życie zmieni się na lepsze, bo nauczymy się doceniać to co mamy, a nie wiecznie "gonić królika".

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Inspiracje ambiwertyczki , Blogger