18:33

Co zrobić z 3 wolnymi minutami? #SNW


3 minuty to niewiele, naprawdę niewiele. W 3 minuty możesz obejrzeć świąteczny spot Allegro, który podbił świat, a przy okazji zapraszam do wspólnych refleksji #reklamadzwigniąhandlu.

Reklama jest nieodłącznym elementem życia człowieka. Podstawowa definicja mówi, że to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Jej celem jest sprzedaż produktu danej marki w jak największej ilości poprzez pokazanie jego zalet i ukazanie korzyści, która zdecydowanie ułatwi życie konsumenta. W efekcie w mózgu potencjalnego klienta narodzić powinna się chęć posiadania, która prowadzi do dokonania zakupu. Jako naród mamy bardzo negatywny stosunek do reklam. Badania CBOS z 2011 dowodzą, że zdecydowana większość Polaków (86%) nie lubi reklam, a tylko co ósmy (13%) ma do nich pozytywny stosunek.
Obok reklam czysto komercyjnych funkcjonują także reklamy społeczne, , które mają na celu sprzedaż wartości, emocji, postaw czy określonych zachowań. Z jednej strony namawiają do prospołecznych zachowań, z drugiej zniechęcają do zachowań niepożądanych.

UWAGA!

Reklama jest tym skuteczniejsza im mniej opiera się na bezpośrednim nakłanianiu, a odwołuje się do kulturowych stereotypów, opowieści, wzorców zachowań. Musi działać na emocje, pobudzić proces kognitywny, wzbudzić zainteresowanie i zaszczepić w umyśle swoistą chęć posiadania. Może zaskakujący pomysł, niebanalne skojarzenia i inteligentny humor to recepta na reklamę, która przyciąga?

#Zabierz mnie w podróż, którą przeżyję z Tobą. Zaangażuj mnie proszę.
3 słowa: bohater, historia, emocje.
Nasze mózgi są atakowane przez bodźce z otoczenia, coraz trudniej skupić nam uwagę. Ciekawi mnie/ nie ciekawi mnie, słucham dalej/nie słucham, ja to zjem/to zje mnie, układ przez który podejmowane są podobne decyzje to układ limbiczny. Ma siłę przetwarzania na poziomie muszki owocówki. Jeśli coś jest ciekawe, rozumiemy kontekst, przechodzi dalej, aż do kory przedczołowej, naszej największej zdobyczy ewolucyjnej. Jak skupić uwagę? Działając na emocje. Emocje włączają empatię. Dodatkowo ludzkie śródmózgowie uwielbia historie, opowieści pełne emocji mogą sprawić, że się zaangażujemy, że będziemy współodczuwać, współprzeżywać, że nie zapomnimy co czuliśmy, że nie zapomnimy przekazu.
Allegro się udało!
W spocie „Czego szukasz w święta?” pokazano historię starszego mężczyzny, który mieszka ze swoim psem rasy jack russel terrier. Pewnego dnia otrzymuje przesyłkę z książką - Angielski dla początkujących. W dalszej części towarzyszymy mężczyźnie w  zmaganiach z językiem obcym. Starszy pan na początku jest nieco nieporadny, jednak trudno nie dostrzec jego zaangażowania. Ponadto w jego zmaganiach nie brakuje poczucia humoru. W kolejnej przesyłce otrzymuje walizkę i wyrusza w podróż do swojego syna, który mieszkają za granicą. Do samego końca nie wiemy, dlaczego starszy pan z takim poświęceniem uczył się języka angielskiego. Odpowiedź otrzymujemy w scenie końcowej, jest podana na talerzu. Mężczyzna poznaje swoją śliczną wnuczkę i przedstawia się w języku, którego nauczył się specjalnie dla dziewczynki.

Zachęcam do obejrzenia spotu! Warto poświęcić 3 minuty ;-). KLIK

Jestem ciekawa, czy masz swoją ulubioną reklamę? ;-) Co sprawiło, że Cię oczarowała? 

13 komentarzy:

  1. Mi ostatnio bardzo spodobała się reklama Huawei, ta świąteczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Reklama Allegro wygrała święta! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Generalnie nie lubię reklam, szczególnie jeśli często są nadawane. Nie lubię być manipulowana, ale czasem przypadkowo jakąś obejrzę i właśnie ta z dziadkiem uczącym sie angielskiego jest mi znana i odebrałam ją bardzo pozytywnie, może dlatego, że związana jest ze świętami, a to jedyne reklamy, które mi nie przeszkadzają. Poza tym dziadek jest modelowy, taki jakiego każdy z nas chciałby mieć;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam reklamę allegro - pierwszy raz ją zobaczyłam jak wysłał mi ją mój facet i wzruszyłam się, naprawdę. Nieczęsto reklamę zapamiętuje się tak bardzo jak tą. Zwykłe reklamy mnie irytują, wtedy przełączam TV na inny program ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Generalnie nie lubię reklam, irytują mnie niemiłosiernie.. ale potrafię docenić dobra kampanię. Ta Allegro jest strzałem w 10. Wyróżniłabym tez całą kampanię Orange "Serce i Rozum".. za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Reklamy allegro sa wspaniale i wartosciowe- milo sie oglada cos takiego. Przemyslana kampania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Praktycznie nie oglądam tv, więc większość reklam mnie omija. Tą musiałam specjalnie odszukać żeby wiedzieć o czym piszesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bardzo rzadko oglądam reklamy praktycznie cały czas spędzam przed komputerem a nie telewizorem dzięki czemu reklamy mam ograniczone oczywiście akurat przedstawioną przez ciebie reklamę widziałam <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Kilka reklam bardzo mi się podoba, ta Allegro była super. Teraz fajna jest reklama Mentosów i uwielbiam śpiewać z Plushem "Hej dziewczynoooo... spójrz na Plusha...." , haha :D
    Zapraszam do mnie, na blogu trwa konkurs - zachęcam do wzięcia udziału :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowa kampania Mentos jest genialna ;-)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Moja ulubiona to tzw. piłeczki i piosenka Heartbeats w wykonaniu Jose Gonzalesa. Żadna nie wywołuje u mnie tylu emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta reklama Allegro jest wspaniała, taka wzruszająca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam tą reklamę i bardzo mi się podobała . Na YT jest też parę innych takich reklama dających do myślenia

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Inspiracje ambiwertyczki , Blogger